tisdag 4 juni 2013

Rally igår och på torsdag!

I går kväll var vi iväg på den näst sista rallyträningen på Njurunda brukshundklubb. Vad fort tiden går! trots att det känns som att vi började med kursen i går. Jag känner att både Ila och jag har utvecklats och blivit bättre och duktigare för varje träningstillfälle, det känns så roligt!

Det gick bra i går på träningen, hon var fokuserad nästan genom hela träningen. Vi var först ut och jag tyckte att Ila var ordentligt alert för att börja. Men det började med nosande men även fin kontakt mellan varven hade vi. Efter att alla hade gått banan efter oss, ville jag köra en gång till med henne eftersom jag vet att hon kan bättre plus att vi hade busat mer tills dess. Under den gången gick det väldigt bra och hon var fokuserad på det hon skulle göra. Duktiga Ila! det låter, för er, kanske som att Ila är "olydig" men så är det inte! det är ju så att Ila och jag tränar för att kunna tävla och då krävs det att hunden ska göra perfekta utföranden och det gäller att jag som förare är så pass kritisk att det till slut blir bra! det är i alla fall så Ila och jag utvecklas och blir bätrre. Om ni förstår vad jag menar.

På torsdag har Ila och jag fått ett "uppdrag" utav Njurunda Brukshundklubb, att vi ska vara visningsekipage med två andra ekipage, för Njurunda Brukshundklubb samt för att visa upp rallylydnad. Riktigt roligt, och sådana tillfällen tackar man helst inte nej till! det blir genom detta reklam för Njurunda Brukshundklubb och för rallylydnad och det är Ila och jag som är en representant utav tre! :)

Jag undrar ifall jag ska ta bort möjligheten till att kommentera på bloggen? Jag ser ju att det är många personer både från Sverige och andra länder som besöker den varje dag, och om jag delar med mig utav något så får ni också gärna dela med er! :) jag vet att just denna årstid är det mycket att göra utomhus och det är fint väder. Men säg till om det bara är därför. Om det är fallet tar jag inte bort möjligheten till att kommentera i sådana fall. Men det känns inte som att just den funktionen behövs på denna blogg eftersom jag inte får någonting ut utav det.. Ni vet ju att alla kommentarer är uppskattade så kom igen nu! Vill också påpeka att jag inte skriver inlägg för att få kommentarer utan för att jag ska kunna titta tillbaka och bloggen blir ungefär som en dagbok för Ilas utveckling i allt möjligt. Jag måste dock erkänna att mellan varven kan det faktiskt vara roligt med någon feedback.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!