söndag 26 maj 2013

260513

I går tränade jag och Ila genom nästan alla moment i rallylydnaden. Det gick jättebra och hon hade en fin kontakt med mig under hela tiden. Kul! Vi, eller rättare sagt jag, har väl några favorit moment. Inte för att vi är mest duktig på dem utan för att de momenten är något klurigare än de andra, vilket jag tycker är roligt. Ett exempel är när jag som förare går till vänster medan hunden ska gå till höger bakom min rygg och sedan möts vi när båda har svängt och hunden går återigen på min vänstra sida. Det är ett moment där jag som förare får tänka ordentligt eftersom jag håller ju faktiskt i ett koppel också. ;) Från början var det klurigt och aningen svårt men nu kan både jag och Ila det! och det är såklart alltid roligt med framsteg. :)

I morgon blir det ingen rallyträning, eftersom det är medlemsmöte på klubben. Då skulle de ta upp nyttig information om hur man som ägare kan massera och stretcha hunden på ett bra sätt, och det är alltid bra att veta. Men på onsdag är det rally istället. Det börjar dra ihop sig till slutet utav kursen, och det känns som både jag och Ila har lärt oss en hel del om just rallylydnad. Nu känns det som att en start i en rallytävling är närmare än en start i lydnadsklass 1. Men vi ska satsa på båda och till slut ska nog komma till lydandsklass 1 också! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!