måndag 6 maj 2013

Bus och rallykurs

I dag var det den tredje gången som vi var på rallylydnaden. Det gick bra och man ser skillnad efter varje tillfälle. Att jag exempelvis äntligen lyckades gå på rätt sida och inte stanna framför skylten samt att Ila följer med bättre då jag gör rätt. ;) Det är i vilket fall jättekul! under dagens lektion började vi med några, för oss, svåra skyltar. Där en var att hunden först skulle sitta sedan stå. Sitt är verkligen inget problem för Ila, men däremot stå, eftersom vi inte alls har tränat på det någon gång innan. Men det ska bli en roligt utmaning och eftersom Ila är lättlärd kommer hon nog att förstå det ganska så snart, hoppas jag i alla fall! :) Så till nästa gång ska vi träna på de saker som vi ännu inte kan så allt flyter på bra i träningen. Det blir roligt med en utmaning till!

I eftermiddags, innan vi skulle till brukshundklubben, kom Kjell med Alfred så Ila och Alfred fick busa med varandra. Vilket var uppskattat! Undrar just vilken av dem två som är busigast? ;)



2 kommentarer:

  1. Låter som det går undan på kursen....
    Kul med lite utmaningar som sagt, för både två- och fyrbenta :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jätteroligt med utmaningar för både två- och fyrbenta! jag trodde väl att i alla fall jag skulle förstå, men det är mycket man ska tänka på då man går banan. Kram

      Radera

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!