tisdag 23 augusti 2016

Utställning i Ånge

I helgen var vi till Ångeuställningen som Västernorrlands ÄK arrangerade. Sista utställningen innan älgjakten börjar! jag hade fått i uppdrag av Pär Frank att hjälpa hans pappa med J Björnjägarens Arci Pigge som hade ett CK till att ta hem innan han var färdig utställningschampion, mycket spännande! jag skulle hjälpa Olle med ringträning och så gjorde jag i ordning pälsen på Pigge. Han fick till slut sitt sista CK och blev 2:a BH! Grattis och bra jobbat Olle! :)

Våra damer skötte sig exemplariskt som alltid på utställningen och Axa blev BIR och Ila kom strax efter och blev 2:a Bästa tik! så roligt! :) vi väntade till BIS med Axa och där skulle både Margaretha Carlsson och Annica Uppström bestämma vilken hund som var finast. Det var så roligt! Axa blev utsedd till utställningens vackraste älghund och blev BIS 1! :) vilken dag och vilka tjejer vi har!

BIR och BIS 1: NORD V-15 Svartkärrets Axa.
BIM: J SE VCH Ottonträsks Loke.

Jag kan även meddela att jag och Axa har blivit uttagen till Ungdomsmästerskapet som Svenska Gråhundklubben anordnar! vi hoppas på det bästa, håll tummen för oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!