måndag 11 april 2016

Utställning i Nordichallen

 Vår finaste Dahlholmens Ila, BIR i Nordichallen!

I helgen var det utställning i Nordichallen som VnKK arrangerade. Det var en rolig dag både i ringen och utanför. Min faster och hennes man kom och kikade och höll pappa och mig sällskap. Vi träffade även Johanna med Ekko, som även han ställdes ut.

Det var första gången Axa skulle gå i samma klass som Ila, vilket innebar att pappa fick ställa ut Ila denna gång och jag ställde ut Axa då de skulle in samtidigt! spännande var det allt. Jag måste verkligen berömma pappa, han var jätteduktig på att visa Ila och det gick ju bra kanske ni kan gissa!? Ila blev Bäst I Rasen med pappa som handler! :) Axa kom strax efter Ila och blev 2:a bästa tik, med väldigt trevliga kritiker. Domaren Kerstin Henriksson stod en stund och funderade kring vilken av damerna som skulle dra det längsta strået för dagen, de är så lika varandra Ila och Axa och det tyckte hon också. Så det var inte lätt! men tjoho vilket team vi är. Pappa tränade med Ila dagen innan utställningen och då jag gav honom lite tips och tricks, vilket gav resultat. Roligt!

Grattis också till Magdalena och Johanna med Ekko som blev BIM! :)

Vår finaste NORD V-15 Svartkärrets Axa blev 2:a bästa tik! :)

Rosetter och en pokal från dagen.

Tack alla inblandade för en trevlig dag!
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!