måndag 21 juli 2014

210714


Tanken var ju att i lördags ställa ut Ila i Strömsund. Men.. hon har tappat mer päls än vad hon brukar göra när hon har de perioderna så vi tyckte att det inte var någon bra idé samt att hon är aningen hängig så i början av förra veckan var hon till veterinären och det togs blodprover m.m. men hon var helt frisk så antagligen tycker hon bara att det är väldigt varmt och blir hängig av det. Lill-gumman!

I morgon är det i alla fall tänkt om det inte är 25 grader och strålande sol dags för träning på Njurunda BHK. Jag kommer då bara ta med mig Ila eftersom jag vill testa lite vad som sitter kvar efter ett långt uppehåll både från rallyn och lydnaden. Jag har dock tjuvstartat träningen i helgen och tränat både Ila och Axa i lite allt möjligt och gisses vad Ila är taggad på all träning (Axa också förstås) men Ila vet ju trots allt lite mer vad det handlar om. Bland annat tränade vi ringträning och jag tror aldrig Ila har travat så snyggt som hon gjorde då, det var inget fel på energin då i alla fall! ringträningen med Axa är som sagt också i full gång och det går bara bättre och bättre, så den där debuten i Rättvik ska vi nog klara av! :)

2 kommentarer:

  1. Den uppfödare som får sälja en valp till er har egentligen en väldig tur!
    ingemar

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!