tisdag 24 juni 2014

Träning på nbhk

Ila och Axa på Njurunda Brukshundklubb!

Ikväll har Ila, småländskan och jag varit och miljötränat på Njurunda Brukshundklubb eftersom det var öppen träning var det många deltagare! det var första gången för Axa att vara på klubben medan Ila har varit där en massa gånger innan. Det brukar vanligtvis bli så att Ila sitter kvar i buren tills jag säger varsågod och allt brukar vara rätt så lugnt och stillsamt. Men den här gången var det inte riktigt så för nu var ju Axa med. ;) Alltså vilken tuff och orädd småländska! det första Axa gör när jag har lyft ner henne från buren i bilen är att skälla ut alla hundar hon kan se och då börjar Ila att skälla (!) också.. Tok-jäntorna! :) Därefter går vi vidare för de skulle rastas och lugna ner sig lite samt att jag satt mig ner på gräsmattan för att Axa skulle få vänja sig och bara få kika och bekanta sig med den nya miljön. Så småningom blev Axa tyst och det gick det jättebra! både hon och Ila träffade en massa hundar och människor och tyckte det var så kul! :) Summa summarum var det var nyttigt med denna sorten av miljöträning för valpen, och jag tycker att det var roligt att se att det bara blev bättre och bättre!

Jag passade också på att träna rallylydnad med Ila, och trots att det var väääldigt längesedan vi tränade satt alla moment och med lite finslip här och där blir det nog så bra det bara kan bli! :) finaste och duktigaste Ila!

Axa med en kompis som hon träffade. 
 
Just det! som ni kan se har jag bytt bloggadress nu och inom kort kommer det dyka upp en ny header! spännande att se vad det kan bli, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Vad fin hon är Axa! Måste få träffa henne snart! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! ja hon är riktigt charmig! men absolut, det ska vi se till att det blir av! :)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!