söndag 22 september 2013

220913

En bild som jag fotat från Hotagen förra året, som får symbolisera att det börjar bli höst nu...

Ojoj, så dålig uppdaterat det var här! ingen mening att jag säger att jag ska bli bättre att uppdatera, kommer nog tyvärr inte kunna hålla det så jättebra. Det är mycket man vill hinna med, men vad man hinner med är en annan sak. ;)

Förra helgen var vi ute och jagade älg. Ila gjorde några sökrundor och hittade troligtvis en älg då också men det slutade med att hon skällde några skall innan det bar iväg. Vi fick i alla fall höra på härligt ståndskall/gångstånd hela dagen eftersom att en utav grannjaktlagets hund hade hittat älg. Den älgen passerade fyra utav passkyttarna i vårt jaktlag men det var tyvärr ingen som kunde komma till skott eftersom att den alltid gick i värsta terrängen. Så är det ibland också, men roligt att höra på ståndskall/gångstånd i alla fall! :)

I dag har jag tänkt att Ila och jag ska träna lydnad eftersom det var rätt så länge sedan nu. Tror faktiskt att Ila kommer uppskatta det mycket just eftersom hon tycker det är så himla roligt! :) jag tänkte köra genom de flesta moment i lydnadsklass 1, får se om det blir lite rally efter det, för det är också något som hon gillar! :)

2 kommentarer:

  1. Ha inte dåligt samvete för det du inte gör, tänk på de gånger du är inne och skriver något istället!
    Ser att det varit mycket jakt den senaste tiden.... Själv har jag glömt bort att gå in och läsa här, så det har blivit lite dåligt med kommentarer.
    Tror du att älgarna kände att det var "någon" som luktade lavendel...? En ovanlig doft så här i jakttider.
    Ja, man kan nog inte säga annat än att hösten är här för att stanna. Upplevde dock inte dagen (eller gårdagen för den delen), lika vacker som bilden från Hothagen. Här har det blåst isvindar och regnat i omgångar.
    Ha det! Kram R

    SvaraRadera
  2. Precis! jag får tänka så. :)
    Ja, det är ju trots allt jaktsäsong, då blir det mycket jaktprat! hahaha, nej det tror jag inte, när hon är i skogen då är hon duktig på att lorta ner sig! ;)
    Ja, nu är det riktigt kallt ute...
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!