tisdag 23 april 2013

Rallylydnad

I går började vi rallylydnadskursen på NBHK! :) det började med att instruktörerna och vi som är deltagare fick presentera oss och vad vi som deltagare har för mål med denna kurs. Efter alla hade sagt sitt blev det teori om vad man får göra och inte göra innanför tävlingsbanan och genomgång utav skyltarna som vi skulle träna på i går då vi var färdiga med teorin. Efter någon timme med teori gick vi ut och körde igång. Ila var så glad, för hon vet att här på klubben där tränar man lydnad och det gillar ju Ila. Vi började med momentet "spring", där hunden ska ha kontakt med föraren medan båda springer tills nästa skylt kommer. Vi provade såklart alla skyltar som var med denna gång och Ila var helt fokuserad och glad över träningstillfället. Hon hade hela tiden fin kontakt och var precis som i lördags riktigt alert. Roligt! vid den första skylten som vi provade på var det inte Ila som gjorde fel utan det var jag, haha... Vi som förare ska stå till höger om skylten samt i mitten utav den. Men det första jag gjorde var att gå till vänster om skylten och stanna i början utav den istället. Men jag lärde mig snabbt att så fick jag inte göra, hoppas bara att det sitter kvar till nästa gång... ;)

De tog bilder under träningen i går, så kanske dyker vi upp så småningom på hemsidan eller dylikt, vi får se hur det blir.  

1 kommentar:

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!