måndag 12 mars 2012

Utställning i Gagnefs ridhus

Det blev en mycket trevlig och lyckad dag på utställningen som arrangerades av Dalarnas älghundklubb. Jag är såklart jätteglad över resultatet med Ila, hon fick excellent, CK, ÖKK 1, Bästa Tik 1 och BIM! :) BIR blev Dahlholmens Iver som är kullbror med Ila, Grattis Louise och Mona! :) det var lite roligt för att när vi var på den första officiella utställningen med Ila då stod det mellan Iver och Ila om vem som skulle bli Bästa Junior 1:a och vem som skulle bli Bästa Junior 2:a för samma domare som i lördags. Då blev det Ila som blev Bästa Junior 1:a och Iver blev Bästa Junior 2:a. Så nu är vi kvitt! ;)) Vi säger också grattis till Lars som äger SE J(LÖ)CH Dahlholmens Emma som blev dubbelchampion i lördags! jättekul! :) så nu är hon också SE UCH. Jag visade även SE J(LÖ)CH Dahlholmens Anza vilket var jättekul att göra men hon fick very good p.g.a att svansen var lite på sidan. Sedan deltog vi i uppfödargrupp där Pär fick 1:a med HP! Grattis Pär! :)

BIR Dahlholmens Iver   BIM Dahlholmens Ila

Inte bästa uppställningen men jag tycker ändå att Ila var fin på bilden. 


Fina Iver

5 kommentarer:

  1. Jätteroligt att det gick så bra. Du låter osm ett riktigt proffs med alla förkortningar o dylikt, jag hänger med på vad det mesta betyder iaf :)

    SvaraRadera
  2. Ja, det var så kul att det så gick bra! :) det låter bra att du hänger med på vad de flesta förkortningar och titlar betyder :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fin rosett till samlingen, grattis! Själv får jag nog erkänna att jag känner mig lite "lost" med alla förkortningar...

    SvaraRadera
  4. Tack! jag tänkte att jag skulle tala om för dig vad alla förkortningar betyder. Jag förstår att det är lite krångligt när man inte är så insatt själv i "hundvärlden". :)

    CK = Certifikat Kvalitet
    BIM = Bäst i motsatt kön
    BIR = Bäst I Rasen
    ÖKK = öppenklass konkurrens
    SE J(LÖ)CH = Svensk jaktchampion (löshund)
    SE UCH = Svensk utställningschampion

    SvaraRadera
  5. Tack för det, nu klarnade det lite :-)

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!