söndag 20 november 2011

Kursen

I dag har det varit sista gången på kursen och då hade vi "provet" alltså allmänlydnadspasset. Det gick jättebra med det!
längre ner har jag skrivit hur det gick och vilket moment det var.
"Betygen" som gällde under allmänlydnadspasset var:
  
Behöver träna mer, hunden utför ej momenten trots upprepad hjälp från föraren.
Väl genomfört, hunden utför momenten med viss hjälp från föraren.
 Mycket väl genomfört, hunden utför momenten utan hjälp från föraren.

Här är Ilas resultat från Svenska brukshundklubbens allmänlydnadspass:
  
1. Kvarsittande med störning 1-2 minuter, Väl genomfört.
2. Möte med hundar på naturstig, Mycket väl genomfört.
3. Sitta tyst i bil med störning ca 5 meter utanför, Mycket väl genomfört. 
4. Gå fint vid sidan eller bakom, Mycket väl genomfört.
5. Hantering/visitation, Mycket väl genomfört.
6. Inkallande utan störning, Mycket väl genomfört.
7. Inkallande med störning, Mycket väl genomfört.
8. Stoppkommando, Väl genomfört.
9. Passivitetskontroll, Mycket väl genomfört.
10. Nosaktivering, Mycket väl genomfört.
11. Valfritt moment (snurra runt), Väl genomfört.
12. Ligg, Väl genomfört.
  
Jag är väldigt nöjd med resultaten, måste jag säga!! :) inte ett moment där vi, "behöver träna mer".
Med momentet ligg exempelvis så var det att jag visade med min hand att hon skulle lägga sig och inte bara säga 'ligg' så lägger hon sig. Men just nu vill jag att hon ska kunna vad jag vill med mitt handtecken så det gör inget. 
Sedan med valfritt moment (snurra runt), så har jag faktiskt inte haft tid för att träna det så jättenoga, men jag är så himla nöjd ändå! 
finaste och duktigaste Ila! :)

2 kommentarer:

  1. Ja men kalas, det är ju bara hur bra som helst, kul! Ni har nog tränat massor du och lill-matte, vilket har gett resultat. Grattis får man väl nästan säga :-)
    Kram R

    SvaraRadera
  2. Ja, det var så kul att det gick så bra! är så stolt över henne! :)
    Kramar!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, det uppskattas alltid!